המרתון של המאמנת

מרתון המאמנת הוא מרתון לימודים פרונטלי ייחודי וראשון מסוגו בתחום ההכנה לבחינות הלשכה, המתקיים כשלושה שבועות לפני הבחינה. במסגרת המרתון אנחנו מטפלים בשלושה מישורים במקביל: ידע, יישום ומיומנויות. המרתון כולל בחינת סימולציה בדרגת קושי גבוהה, לרבות מעבר משותף על שאלות נבחרות.

מישור הידע

במסגרת המרתון אנו סוקרים סוגיות מרכזיות במבט בלמעלה, תוך יצירת חתכי רוחב, הן בתוך הנושא עצמו (פנים השוואתי) והן בהשוואה לנושאים אחרים (חוץ השוואתי).

רוב הנבחנים מגיעים לבחינת הלשכה כאשר עיקר הלימוד שלהם בבית נעשה בדרך של לימוד פר נושא, דבר אשר מצר את שדה הראייה של הנבחן, ומקשה עליו לראות את התמונה הרחבה יותר. בשלב הלימוד המתקדם בו מתקיים המרתון, יש חשיבות רבה לפיתוח היכולת ההשוואתית בין סדרי הדין השונים, ופיתוח היכולת של הנבחן להתבונן במבט ממעוף הציפור על סוגיות רוחב שונות. במסגרת המרתון נלמדות סוגיות מגוונות הן מהדין הדיוני והן מהדין המהותי, וכן מוקדש חלק נפרד לניסוח המשפטי, המצייד את משתתפי המרתון בכללי מפתח מרכזיים לכתיבה בהירה ויעילה.

המישור היישומי

לצד הקניית הידע,אנו פועלים במישור חשוב לא פחות והוא המישור היישומי. נבחנים רבים מגיעים לבחינת לשכה עם רמת ידע מספקת, אך עם יכולות יישומיות שאינן מפותחות מספיק, ואשר ברגע האמת מונעות מהם לתרגם את הידע שברשותם לסימון החלופה הנכונה. במסגרת המרתון אנו מתרגלים עשרות שאלות רב ברירה, מציגים את הכשלים היישומיים הנפוצים ודרך ההתמודדות עמם, ומתחקרים שאלות אמת מהבחינות האחרונות כדי להבין יחד מה גרם לנבחנים לטעות בהן. מטרתם של כל אלו היא לשכלל באופן משמעותי את היכולות היישומיות של הנבחנים, ולהבטיח שבכל רמת ידע נתונה, הנבחן יוכל להביא לידי ביטוי את מלוא הידע שיש ברשותו.

מישור המיומנויות

בחינת הלשכה במתכונתה הנוכחית מצריכה בנוסף לידע וליכולות יישומיות, מיומנויות מגוונות להתמודדות עם שאלות במצב של חוסר ידע. נקודת המוצא היא שלא נוכל לשלוט בכל החומר, ואף לא קרוב לזה, ולכן יש חשיבות רבה לקבלת כלים פרקטיים אשר מטרתם להפוך את השאלות "האבודות" לשאלות עבירות, ובחלקן אף לשאלות מתנה. הקניית המיומנויות נעשית תוך התאמת מגוון המיומנויות לשלושת חלקי הבחינה.

תוכנית המרתון

נבחני יוני 2020 – מועדי המרתון, עלויות ותכנית יומית מפורטת יפורסמו בהמשך.

דילוג לתוכן